Pályázati azonosító

Utolsó kommentek

Százhalombattai kirándulás

2014.06.16. 17:15 hiúz

Egy újabb kiránduláson vettünk részt a pályázat keretén belül június 15-én, vasárnap. A mostani úti cél a Budapest melletti Százhalombatta volt. A buszra újra felült együtt a 32 gyerek.

Miután megérkeztünk a városba a busz azonnal a régészeti parkhoz vitt, ahol már vártak bennünket. Csoportokba rendeződtünk, és minden csapatnak meg kellett találnia a parkban elrejtett vödröket, a küldetéshez papírokat kaptunk, ahol utalásokból rá kellett jönnünk a rejtekhelyekre. Majd amikor megtaláltuk a vödröt, egy régészhez kellett mennünk, ahol kipróbálhattuk, milyen régészkedni. A vödörnyi földből ki kellett szitálnunk minden értékes dolgot, és azt is megtudtuk, hogy egy kődarab is milyen fontos lehet egy ásatásnál. Amint végeztünk a válogatással, egy másik asztalhoz ülve analizálhattuk a leleteket nagyítóval és mikroszkóppal. Aztán a restaurátorok munkájából kaptunk ízelítőt, összetört cserépdarabokat ragasztottunk össze.

A kézműveskedés után kőkorszaki tízórait kaptunk, ami a lepény volt. Az étkezés után az idegenvezetővel beléptünk a híres halomsírba, ahol misztikus utazást tettünk egy régmúlt kor temetkezési szokásába. Miután körbejártuk a parkot, visszamentünk a táborhelyre, és ismét megkóstolhattunk egy vaskori ételt, amely ott főtt a bográcsban. Mindenkinek szokatlan volt az egytálétel íz világa, de azért lelkesen kóstolgattuk a csicseriborsót és a hántolt árpát.

Az ebéd után a XiloTon együttes koncertjét hallgathattuk meg, ahol a közönséget is bevonták, és mi is kipróbálhattunk hangszereket. Majd elbúcsúztunk a régészeti parktól és a Matrica (Mátrika) múzeumba indultunk, ahol őskori tárgyak, százhalombattai tárgyi emlékek és interaktív játékok gazdagították a kirándulásunk.

A Szent István téren nézelődtünk és fagyiztunk. Még egy utolsó sétára indultunk a Duna parton, ahol temérdek kagyló között keresgéltünk, a kavicsokkal kacsáztunk.

Fáradtan, de élményekkel gazdagon szálltunk le Sümegen a buszról.

Bozovic Zorka

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.