A foglalkozásra kíváncsian érkeztünk, nem tudtuk pontosan megfogalmazni magunknak sem, miről is lesz szó, mit jelent a társadalmi egyenlőség kifejezés.
Andi néni rövid bevezetése után gondolattérképet készítettünk, ahová mindenki felírhatta, mi jut eszébe a fogalom hallatán, mit tippel, mi minden tartozhat ide. Ezután megbeszéltük, „rendbe raktuk” a felírt szavakat. Majd az Európai Unió és Magyarország ezzel a témával foglalkozó rendelkezéseit, törvényeit néztük át röviden. Egyre inkább világossá vált, hogy mit is jelentenek a legfontosabb fogalmak, amelyeket gyakran hallottunk már, de nem igazán értettük azokat (egyenlőség, esélyegyenlőség, védendő csoportok, fogyatékkal élők, diszkrimináció, hátrányos helyzet stb).
Kicsit beszélgettünk még a mai magyar helyzetről, arról hogy mi mit tehetünk a hátrányos helyzetűek életének megkönnyítéséért. Többen meséltek saját, megtörtént eseteikről.
A foglalkozást játékos feladatok tették kicsit vidámabbá. Próbáltuk átélni, hogy milyen lehet úgy tájékozódni a környezetünkben, hogy nem látunk, nem hallunk, nehezen mozgunk. Például illatokat ismertünk fel bekötött szemmel, párunkat próbáltuk megtalálni hangok alapján, szájról olvastunk. A végén bizalom- és szerepjátékokat is játszottunk.
Bozovic Zorka 7.c
Utolsó kommentek